субота, 20 грудня 2014 р.

Мета, завдання, функції освіти України згідно Законів України «Про освіту», «Про вищу освіту».

Згідно ЗУ «Про освіту» від 04.06.91 р. Освіта -  основа  інтелектуального,  культурного,  духовного, соціального, економічного розвитку суспільства і держави.
Метою освіти є всебічний розвиток людини  як  особистості  та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів,  розумових  і фізичних  здібностей,  виховання  високих    моральних    якостей, формування громадян,  здатних  до  свідомого  суспільного  вибору, збагачення на цій основі інтелектуального,  творчого,  культурного потенціалу  народу,   підвищення    освітнього    рівня    народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями.
Освіта  в  Україні  ґрунтується   на    засадах    гуманізму, демократії, національної свідомості, взаємоповаги  між  націями  і народами.
Завдання освіти:
1)дошкільна освіта - Дошкільна освіта і виховання здійснюються у сім'ї, дошкільних
навчальних   закладах  у  взаємодії  з  сім'єю  і  мають  на  меті забезпечення  фізичного,  психічного здоров'я дітей, їх всебічного розвитку,  набуття  життєвого  досвіду, вироблення умінь, навичок, необхідних для подальшого навчання.
2)загальна середня освіта - забезпечує  всебічний  розвиток дитини як особистості, її нахилів, здібностей,  талантів,  трудову підготовку, професійне самовизначення, формування загальнолюдської моралі,     засвоєння     визначеного     суспільними,    мовними, національно-культурними   потребами   обсягу  знань  про  природу, людину,  суспільство  і виробництво, екологічне виховання, фізичне вдосконалення.
3) Професійно-технічна освіта забезпечує здобуття громадянами професії  відповідно  до  їх  покликань,  інтересів, здібностей, а також   допрофесійну  підготовку,  перепідготовку,  підвищення  їх кваліфікації.
4) Вища освіта забезпечує фундаментальну наукову, професійну та  практичну  підготовку,  здобуття  громадянами  ступенів  вищої освіти   відповідно  до  їх  покликань,  інтересів  і  здібностей, удосконалення  наукової  та професійної підготовки, перепідготовку та підвищення їх кваліфікації.
5) Післядипломна  освіта  -  це спеціалізоване вдосконалення освіти   та   професійної  підготовки  особи  шляхом  поглиблення, розширення  та  оновлення  її  знань,  умінь  і  навичок на основі здобутої     раніше     вищої     освіти    (спеціальності)    або професійно-технічної освіти (професії) та практичного досвіду.
6) Позашкільна  освіта  та  виховання  є  частиною  структури освіти і спрямовуються на  розвиток  здібностей,  талантів  дітей, учнівської  та  студентської  молоді,  задоволення  їх  інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні.
освіта виконує наступні функції:
 • є способом соціалізації особистості і наступності поколінь;
 • середовищем спілкування і залучення до світових цінностей, досягнень науки і техніки;
 • прискорює процес розвитку і становлення людини як особистості, суб'єкта й індивідуальності;
 • забезпечує формування духовності в людині і його світогляду ціннісних орієнтацій і моральних принципів.
 У цілому всі ці функції можна звести до двох: відтворення (культури, досвіду, діяльності людей) і розвитку (суспільства, особистості).
 Перша функція здійснюється за допомогою теоретичної (знаннєвої) моделі освіти, друга - універсальної (способностной або діяльнісної).
Узагальнюючи, функції освіти можна умовно поділити на:
·       соціально-культурні, спрямовані на розвиток духовного життя суспільства, де вищої школи належить вирішальна роль, бо вона не тільки безпосередньо впливає на формування особистості, а й закладено почуття соціальної відповідальності, дозволяє зберегти, розвинути, транслювати духовну спадщину.
·       соціально-економічні, пов'язані з формуванням і розвитком інтелектуального, науково-технічного та кадрового потенціалу суспільства, з соціальною стратифікацією;
·       соціально-політичні, реалізація яких дозволяє забезпечити безпеку суспільства в самому широкому її розумінні, соціальний контроль, соціальну мобільність, сталий розвиток суспільства, його інтернаціоналізацію та включеність у загальноцивілізаційні процеси.

При цьому необхідно відзначити, що взаємодія і переплетення вищеназваних функцій досить високо.

Немає коментарів:

Дописати коментар