субота, 20 грудня 2014 р.

Роль деканатів (факультетів) в організаційно-виховній роботи зі студентами.


Деканат відноситься до робочих та дорадчих органів, який функціонує з метою оперативного вирішення основних питань діяльності факультету. Робота деканату сприяє кращій та ефективнішій організації навчальної, наукової та виховної роботи на факультеті.
У своїй діяльності деканат керується законом України «Про вищу освіту» та нормативними актами Міністерства освіти і науки України, рішеннями Вченої ради університету і факультету, організаційно-розпорядчими документами адміністрації університету.
До складу деканату входять декан, його заступники, завідувачі кафедр факультету, голова профбюро працівників факультету, керівники інших підрозділів факультету й секретар деканату. На засідання деканату можуть запрошуватися інші особи, участь яких викликана необхідністю розгляду й роз’яснення певних питань.
Очолює роботу деканату декан факультету, а за його відсутністю – його заступник з навчальної роботи.
Деканат здійснює свою діяльність на основі річних планів, укладених згідно з нормативними документами, що визначають роботу факультетів.
Декан організовує навчальну, науково-методичну та виховну роботу на факультеті, забезпечує дотримання порядку відповідно до правил внутрішнього розпорядку університету.
Функціональні обов'язки декана і заступників декана та інших співробітників деканату визначаються їх посадовими інструкціями.
Декан входить до складу навчально-методичної комісії факультету.
Декан в обсязі своєї компетенції оголошує розпорядження і дає вказівки, обов'язкові для всіх співробітників факультету, докторантів, аспірантів, студентів, екстернів і слухачів; контролює дотримання на кафедрах і в структурних підрозділах факультету правил з техніки безпеки при проведенні навчальних і науково-дослідних робіт.
ОСНОВНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕКАНАТУ. Планування і керівництво навчально-виховної, методичної і наукової роботи на факультеті;
-                  контроль за підготовкою навчально-методичних комплексів дисциплін у розрізі спеціальностей факультету;
-                  Контроль за навчально-методичною, науково-дослідною та виховною діяльністю викладачів кафедр факультету;
-                  Затвердження планів роботи та звітів про роботу кафедр за рік;
-                  Розробка і контроль виконання річного та перспективного плану роботи;
-                  Розробка та контроль виконання робочих навчальних планів на основі типових для кожного року прийому;
-                  Розробка графіка навчального процесу;
-                  Контроль за виконанням робочих навчальних програм на кафедрах;
-                  Контроль спільно з завідуючими кафедрами та навчально-методичною комісією за якістю лекцій, лабораторних і практичних занять, семінарів, навчальних та виробничих практик та інших видів навчальної діяльності;
-                  Контроль за складанням розкладу навчальних занять і контроль за його виконанням, раціональним використанням аудиторного фонду;
-                  Організація планування (розрахунку) та затвердження обсягу навчальної роботи на кафедрах та виконання індивідуальних планів викладачів кафедр;
-                  Подання пропозицій щодо коригування планів прийому, відкриття нових спеціальностей, кафедр, внесення пропозицій про перелік вступних іспитів;
-                  Розробка і здійснення заходів щодо вдосконалення навчального процесу з метою підвищення якості підготовки студентів;
-                  Організація і контроль за самостійною роботою студентів;
-                  Контроль і аналіз стану навчальної та трудової дисципліни, контроль за відвідуванням навчальних занять студентами;
-                  Контроль за дотриманням трудової дисципліни викладачами;
-                  Складання розкладу захисту курсових, дипломних робіт і державних іспитів,
-                  Допуск студентів до екзаменаційних сесій і до складання державних іспитів, захисту дипломних чи кваліфікаційних робіт;
-                  Організація обліку успішності студентів, ведення журналів академічних груп, заповнення заліково-екзаменаційних відомостей, ведення навчальних карток і іншої студентської документації, підведення підсумків та аналіз сесій;
-                  Організація і контроль за ліквідацією академічної заборгованості студентами;
-                  Переведення студентів з курсу на курс, з однієї форми навчання на іншу, надання академічних відпусток, повторне навчання, міжвузівський перевід, другу освіту, відрахування, поновлення, зарахування і випуск студентів, зміна прізвищ, ведення контингенту студентів, своєчасна підготовка наказів з особового складу студентів;
-                  Оформлення академічних довідок;
-                  Призначення стипендії, в т.ч. іменних студентам відповідно до діючого положення;
-                  Організація виписки та видачі дипломів, додатків до них, підготовка відповідної документації;
-                  Організація та видача студентських квитків та залікових книжок, індивідуальних навчальних планів студентів;
-                  Персональний розподіл молодих фахівців, підготовка відповідної документації;
-                  Надання пропозицій по складу предметних екзаменаційних комісій;
-                  Розподіл студентів при поселенні у гуртожиток;
-                  Організація виховної роботи зі студентами, в т.ч. у гуртожитках;
-                  Організація роботи студентського самоврядування на факультеті;
-                  Розробка і здійснення заходів щодо зміцнення навчально-матеріальної бази кафедр;
-                  Контроль за підготовкою аспірантів на кафедрах;
-                  Керівництво роботою кафедр щодо підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу і навчально-допоміжного персоналу;
-                  Контроль за підготовкою навчальних та методичних посібників з предметів кафедр;
-                  Організація та проведення міжкафедральних семінарів, наукових і навчально-методичних-нарад та конференцій;
-                  Загальне керівництво науковою роботою студентів, що проводиться на кафедрах, у наукових гуртках і наукових товариствах;
-                  Координація наукової роботи кафедр;
-                  Подання матеріалів на заохочення, преміювання та стягнення студентів, викладачів і співробітників;
-                  Подання матеріалів до статистичних звітів та звітів про роботу факультету;
-                  Ведення діловодства та навчально-методичної документації у відповідності до затвердженої номенклатури справ по деканату;
-                  Підготовка і здача справ до архіву;
-                  Забезпечення збереження у належному стані всіх документів та штампів деканату;
 ДЕКАН ФАКУЛЬТЕТУ. Декан факультету відноситься до професорсько-викладацької категорії працівників університету.
Обрання на посаду декана факультету і звільнення з посади проводиться на засіданні розширеної вченої ради факультету таємним голосуванням терміном на 5 років відповідно до Положення про порядок виборів деканів факультетів. Декан факультету затверджується на посаді наказом ректора.
Декан факультету прямо підпорядкований першому проректору університету і додатково підпорядкований ректорові університету. Деканові підпорядковані його заступники і колектив деканату. Декан віддає розпорядження працівникам деканату і контролює їх виконання. У разі відсутності декана його заміщує заступник декана з навчальної роботи.
Кваліфікаційними вимогами до декана факультету є наявність наукового ступеню і вченого звання, а також наявність науково-педагогічного стажу роботи не менше 5 років.
У відповідності до посадових обов’язків декан повинен знати: Конституцію України; Закони України, постанови і рішення Верховної Ради України й органів управління освітою з питань науки та освіти; статут університету, основи теорії і методи управління освітніми системами та процесами; суть постанов, розпоряджень, наказів з навчальної роботи; порядок і послідовність складання навчальних планів спеціальностей; правила ведення документації з навчальної роботи, основи педагогіки, фізіології, психології і методики професійного навчання; сучасні форми і методи навчання і виховання студентів.
- Закон України «Про вищу освіту»;
- Закон України «Про освіту»;
- Постанови Кабінету Міністрів України у галузі вищої і загальної освіти
- інші законодавчі і нормативні загальнодержавні документи стосовно виконуваної роботи;
- Статут університету;
- Накази і розпорядження ректора, першого проректора (з навчальної роботи);
- Положення про деканат, кафедру вищого навчального закладу;
- Посадова інструкція декана факультету;
- Правила внутрішнього трудового розпорядку.
 Заступник декана з навчальної роботи відноситься до категорії професорсько-викладацького складу.
Заступник декана з навчальної роботи призначається на посаду і звільняється з посади в установленому чинним трудовим законодавством порядку наказом ректора за поданням декана відповідного факультету.
Заступник декана з навчальної роботи прямо підпорядковується декану факультету і в разі його відсутності заміщує його. Заступника декана з навчальної роботи у разі його тимчасової відсутності заміщує особа, призначена ректором університету за поданням декана факультету.
При підборі кандидатур на посаду заступника декана факультету з навчальної роботи перевага віддається особам, що мають науковий ступінь або вчене звання, мають стаж науково-педагогічної роботи та практичної діяльності не менш 3-х років, володіє знаннями основних законів України, Постанов Кабінету Міністрів у галузі освіти, нормативних документів у галузі вищої освіти.
 Заступник декана з виховної роботи
1.               Безпосередньо підпорядковується декану факультету.
2.               Під керівництвом декана здійснює організаційно-виховну роботу на факультеті.
3.               Здійснює контроль за навчальною дисципліною студентів.
4.               Підтримує зв’язки з батьками студентів, в разі необхідності викликає їх для бесід з приводу порушення навчальної дисципліни або правил проживання у гуртожитку.
5.               Здійснює контроль за соціально-побутовими умовами студентів факультету (харчування, надання житла у гуртожитку, лікування в санаторії-профілакторії, надання первинної медичної допомоги через оздоровчий пункт).
6.               Організовує культурно-масові та спортивні заходи  на факультеті та в гуртожитках.
7.               Організовує під керівництвом  проректора з соціальних питань і виховної роботи участь студентів в заходах з поліпшення матеріальної бази університету (робота на АБК, участь в ремонті гуртожитків та навчальних корпусів).

Немає коментарів:

Дописати коментар