Деканат відноситься до робочих та дорадчих
органів, який функціонує з метою оперативного вирішення основних питань
діяльності факультету. Робота деканату сприяє кращій та ефективнішій
організації навчальної, наукової та виховної роботи на факультеті.
У своїй діяльності деканат керується законом
України «Про вищу освіту» та нормативними актами Міністерства освіти і науки
України, рішеннями Вченої ради університету і факультету,
організаційно-розпорядчими документами адміністрації університету.
До складу деканату входять декан, його
заступники, завідувачі кафедр факультету, голова профбюро працівників
факультету, керівники інших підрозділів факультету й секретар деканату. На
засідання деканату можуть запрошуватися інші особи, участь яких викликана
необхідністю розгляду й роз’яснення певних питань.
Очолює роботу деканату декан факультету, а за
його відсутністю – його заступник з навчальної роботи.
Деканат здійснює свою діяльність на основі
річних планів, укладених згідно з нормативними документами, що визначають
роботу факультетів.
Декан організовує навчальну, науково-методичну
та виховну роботу на факультеті, забезпечує дотримання порядку відповідно до
правил внутрішнього розпорядку університету.
Функціональні обов'язки декана і заступників
декана та інших співробітників деканату визначаються їх посадовими
інструкціями.
Декан входить до складу навчально-методичної
комісії факультету.
Декан в обсязі своєї компетенції оголошує
розпорядження і дає вказівки, обов'язкові для всіх співробітників факультету,
докторантів, аспірантів, студентів, екстернів і слухачів; контролює дотримання
на кафедрах і в структурних підрозділах факультету правил з техніки безпеки при
проведенні навчальних і науково-дослідних робіт.
ОСНОВНІ
НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕКАНАТУ. Планування
і керівництво навчально-виховної, методичної і наукової роботи на факультеті;
-
контроль
за підготовкою навчально-методичних комплексів дисциплін у розрізі
спеціальностей факультету;
-
Контроль
за навчально-методичною, науково-дослідною та виховною діяльністю викладачів
кафедр факультету;
-
Затвердження
планів роботи та звітів про роботу кафедр за рік;
-
Розробка і
контроль виконання річного та перспективного плану роботи;
-
Розробка
та контроль виконання робочих навчальних планів на основі типових для кожного
року прийому;
-
Розробка
графіка навчального процесу;
-
Контроль
за виконанням робочих навчальних програм на кафедрах;
-
Контроль
спільно з завідуючими кафедрами та навчально-методичною комісією за якістю
лекцій, лабораторних і практичних занять, семінарів, навчальних та виробничих
практик та інших видів навчальної діяльності;
-
Контроль за
складанням розкладу навчальних занять і контроль за його виконанням,
раціональним використанням аудиторного фонду;
-
Організація
планування (розрахунку) та затвердження обсягу навчальної роботи на кафедрах та
виконання індивідуальних планів викладачів кафедр;
-
Подання
пропозицій щодо коригування планів прийому, відкриття нових спеціальностей,
кафедр, внесення пропозицій про перелік вступних іспитів;
-
Розробка і
здійснення заходів щодо вдосконалення навчального процесу з метою підвищення
якості підготовки студентів;
-
Організація
і контроль за самостійною роботою студентів;
-
Контроль і
аналіз стану навчальної та трудової дисципліни, контроль за відвідуванням
навчальних занять студентами;
-
Контроль
за дотриманням трудової дисципліни викладачами;
-
Складання
розкладу захисту курсових, дипломних робіт і державних іспитів,
-
Допуск
студентів до екзаменаційних сесій і до складання державних іспитів, захисту
дипломних чи кваліфікаційних робіт;
-
Організація
обліку успішності студентів, ведення журналів академічних груп, заповнення
заліково-екзаменаційних відомостей, ведення навчальних карток і іншої
студентської документації, підведення підсумків та аналіз сесій;
-
Організація
і контроль за ліквідацією академічної заборгованості студентами;
-
Переведення
студентів з курсу на курс, з однієї форми навчання на іншу, надання академічних
відпусток, повторне навчання, міжвузівський перевід, другу освіту,
відрахування, поновлення, зарахування і випуск студентів, зміна прізвищ,
ведення контингенту студентів, своєчасна підготовка наказів з особового складу
студентів;
-
Оформлення
академічних довідок;
-
Призначення
стипендії, в т.ч. іменних студентам відповідно до діючого положення;
-
Організація
виписки та видачі дипломів, додатків до них, підготовка відповідної
документації;
-
Організація
та видача студентських квитків та залікових книжок, індивідуальних навчальних
планів студентів;
-
Персональний
розподіл молодих фахівців, підготовка відповідної документації;
-
Надання
пропозицій по складу предметних екзаменаційних комісій;
-
Розподіл
студентів при поселенні у гуртожиток;
-
Організація
виховної роботи зі студентами, в т.ч. у гуртожитках;
-
Організація
роботи студентського самоврядування на факультеті;
-
Розробка і
здійснення заходів щодо зміцнення навчально-матеріальної бази кафедр;
-
Контроль
за підготовкою аспірантів на кафедрах;
-
Керівництво
роботою кафедр щодо підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу і
навчально-допоміжного персоналу;
-
Контроль
за підготовкою навчальних та методичних посібників з предметів кафедр;
-
Організація
та проведення міжкафедральних семінарів, наукових і навчально-методичних-нарад
та конференцій;
-
Загальне
керівництво науковою роботою студентів, що проводиться на кафедрах, у наукових
гуртках і наукових товариствах;
-
Координація
наукової роботи кафедр;
-
Подання
матеріалів на заохочення, преміювання та стягнення студентів, викладачів і
співробітників;
-
Подання
матеріалів до статистичних звітів та звітів про роботу факультету;
-
Ведення
діловодства та навчально-методичної документації у відповідності до
затвердженої номенклатури справ по деканату;
-
Підготовка
і здача справ до архіву;
-
Забезпечення
збереження у належному стані всіх документів та штампів деканату;
ДЕКАН ФАКУЛЬТЕТУ. Декан факультету відноситься до
професорсько-викладацької категорії працівників університету.
Обрання на посаду декана факультету і звільнення з
посади проводиться на засіданні розширеної вченої ради факультету таємним
голосуванням терміном на 5 років відповідно до Положення про порядок виборів
деканів факультетів. Декан факультету затверджується на посаді наказом ректора.
Декан факультету прямо підпорядкований першому
проректору університету і додатково підпорядкований ректорові університету.
Деканові підпорядковані його заступники і колектив деканату. Декан віддає
розпорядження працівникам деканату і контролює їх виконання. У разі відсутності
декана його заміщує заступник декана з навчальної роботи.
Кваліфікаційними вимогами до декана факультету є
наявність наукового ступеню і вченого звання, а також наявність
науково-педагогічного стажу роботи не менше 5 років.
У відповідності до посадових обов’язків декан повинен
знати: Конституцію України; Закони України, постанови і рішення Верховної Ради
України й органів управління освітою з питань науки та освіти; статут
університету, основи теорії і методи управління освітніми системами та
процесами; суть постанов, розпоряджень, наказів з навчальної роботи; порядок і
послідовність складання навчальних планів спеціальностей; правила ведення
документації з навчальної роботи, основи педагогіки, фізіології, психології і методики
професійного навчання; сучасні форми і методи навчання і виховання студентів.
- Закон України «Про вищу освіту»;
- Закон України «Про освіту»;
- Постанови Кабінету Міністрів
України у галузі вищої і загальної освіти
- інші законодавчі і нормативні загальнодержавні
документи стосовно виконуваної роботи;
- Статут університету;
- Накази і розпорядження ректора,
першого проректора (з навчальної роботи);
- Положення про деканат, кафедру
вищого навчального закладу;
- Посадова інструкція декана
факультету;
- Правила внутрішнього трудового
розпорядку.
Заступник декана з навчальної роботи відноситься
до категорії професорсько-викладацького складу.
Заступник декана з навчальної роботи призначається на
посаду і звільняється з посади в установленому чинним трудовим законодавством
порядку наказом ректора за поданням декана відповідного факультету.
Заступник декана з навчальної роботи прямо
підпорядковується декану факультету і в разі його відсутності заміщує його.
Заступника декана з навчальної роботи у разі його тимчасової відсутності
заміщує особа, призначена ректором університету за поданням декана факультету.
При підборі кандидатур на посаду заступника декана
факультету з навчальної роботи перевага віддається особам, що мають науковий
ступінь або вчене звання, мають стаж науково-педагогічної роботи та практичної
діяльності не менш 3-х років, володіє знаннями основних законів України,
Постанов Кабінету Міністрів у галузі освіти, нормативних документів у галузі
вищої освіти.
Заступник
декана з виховної роботи
1.
Безпосередньо
підпорядковується декану факультету.
2.
Під
керівництвом декана здійснює організаційно-виховну роботу на факультеті.
3.
Здійснює
контроль за навчальною дисципліною студентів.
4.
Підтримує
зв’язки з батьками студентів, в разі необхідності викликає їх для бесід з
приводу порушення навчальної дисципліни або правил проживання у гуртожитку.
5.
Здійснює
контроль за соціально-побутовими умовами студентів факультету (харчування,
надання житла у гуртожитку, лікування в санаторії-профілакторії, надання
первинної медичної допомоги через оздоровчий пункт).
6.
Організовує
культурно-масові та спортивні заходи на
факультеті та в гуртожитках.
7.
Організовує
під керівництвом проректора з соціальних
питань і виховної роботи участь студентів в заходах з поліпшення матеріальної
бази університету (робота на АБК, участь в ремонті гуртожитків та навчальних
корпусів).
Немає коментарів:
Дописати коментар